>" />

+420 777 534 348

PITNÝ REŽIM

Dehydratace (vyvolaná slabým pitným režimem) snižuje významně sportovní výkon a zvyšuje riziko rychlého nástupu únavy, křečí a svalových problémů.

 

  1. Lidské tělo je tvořeno z velké části vodou, jejíž množství se během dne neustále reguluje a mění. Výkyvy v množství vody v těle jsou běžné, což se projevuje na váze. Pokles vody už o 2% snižuje sportovní výkon, proto je nutné doplňovat tekutiny před, během a po sportovní aktivitě.

  2. Po výkonu by měli sportovci doplnit ztracené množství tekutin, ke kterému došlo vlivem fyzické zátěže a nadměrného pocení. Při vytrvalostních sportech (především během léta) se doporučuje po podání výkonu se zvážit a úbytek na váze doplnit příjmem tekutin v poměru 1:1 (ztráta 0,5kg se vykompenzuje vypitím 0,5l tekutin po výkonu).

  3. Svalové křeče jsou typické pro nízký - neplnohodnotný příjem tekutin před výkonem. Především během horkých dní dochází k vysoké ztrátě tekutin a minerálů. Za hodinu může sportovec ztratit i 2,4 litry tekutin (čísla se pohybují v rozmezí od 0,3 do 2,4 litrů). Už 4 hodiny před výkonem je důležité vypít alespoň 3dcl tekutin a pokračovat v mírném příjmu do sportovního výkonu.